Güney Fransa Seyahat Planı

Eşimle bayram tatilini değerlendirip, 9 günlük bir Güney Fransa seyahatine çıktık. Daha önce Paris dışında bir şehrine gitmediğim Fransa’nın bu sefer hem Cote d’Azur hem de Provence kısmını gezme fırsatı buldum. Gerçekten hemen hemen her yerine hayran olduğum bölgeyle ilgili notlarımı tazeyken paylaşmaya başlıyorum. Öncelikle rotamızı ve genel notlarımı paylaşıyorum.

Bu seyahatin diğer yazıları da şu şekilde:

Fransa Lavanta Rotası: Provence Gezi Rehberi

Cote d’Azur’un İncisi: Nice Gezi Rehberi

Cote d’azur Gezi Notları – Bölüm 1

Cote d’Azur Gezi Notları – Bölüm 2

Attrap Reves Balon Otel Deneyimi

Nice

• 1. Gün: 08:20 uçağıyla Nice‘e hareket ettik. 11’e doğru Nice indik ve rentalcars web sitesi üzerinden GoldCar’dan kiraladığım arabayı almaya gittik. Buradan kiralamanızı tavsiye etmiyorum kesinlikle. Internet sitesi üzerinden sigorta yaptırmış olmamıza rağmen tekrar sigorta kestiler bizden. Oradakini kabul etmiyorlarmış gibi bir saçmalıkla karşılaştık ve neredeyse kiraladığım fiyatın iki katına geldi ücret. Ayrıca diğer kiralama şirketlerinin hava alanında ofisleri bulunuyor, GoldCar’a ulaşmak içinse shuttle bekliyorsunuz ve çok fazla bekleyen kişi için küçücük bir shuttle geliyor. Tatilimizin başlangıcı biraz sinir ve stres yüklendik açıkçası, o yüzden siz hiç bu şirkete bulaşmayın derim. Yalnız bir konuda haklarını vermeliyim. Bize henüz 6km’de olan yepyeni bir araç verdiler. 🙂 Gezeceğimiz daracık köy yollarını ve şehir merkezlerindeki park sorununu düşünerek Fiat 500 kiraladık bu arada. Çok memnun kaldık, mükemmel bir seçim oldu gerçekten. Araç kiralama yüzünden işlerimiz oldukça uzadı ve ancak 1’e doğru şehir merkezine varabildik. Kalacağımız yere yerleştik ve günün geri kalanında Nice’in tadını çıkardık.
FullSizeRender

Cannes

• 2. Gün: Bugün Nice’in batısına doğru gittik. Önce Cannes, sonra Antibes‘e gittik. Aslında amacımız bir de Juan Les Pins‘e uğrayıp, ufak bir deniz keyfi sonrası bir şeyler içmekti ama pazar günü olmasının etkisiyle şehirde tek bir park yeri bulamadık. 🙁 Plan yaparken aklınızda olsun. Cannes’da 3-4 saat, Antibes’te de 3-4 saat geçirip Nice’e geri döndük. Nice’i Cote d’azur bölgesinin merkezi olarak belirlemiştik ve size de bu şekilde tavsiye edebilirim. iki günde bir otel değiştirmektense git gel yapmak çok daha rahat çünkü mesafeler yarım saat civarı sürüyor.

Grasse

• 3. Gün: Sahil şeridinde değil de daha iç kısımlarda yer alan köyler Grasse ve St Paul de Vence‘ı ziyaret ettik. Grasse’da 1-2 saat civarı kaldık. St Paul de Vence’te 3-4 saat kalmışızdır. Buraları gezerken aracımzla birlikte kiraladığımız GPS bize sürekli önce otobanı öneriyordu, ama biz gezinerek gitmek istediğimiz için tercih etmedik. İyi ki de öyle yapmışız. Hedef kasabaları dışında yollarda bir sürü güzel kasabadan geçiyorsunuz.

Monaco

• 4. Gün: Bugün Nice’in doğusuna doğru gittik. Listemizde üç duraklama yeri olduğu için sabah 10 gibi yola çıktık. Villefranche‘ta 3-4 saat deniz keyfi yaptıktan sonra Monaco‘ya geçtik. Burada 2-3 saat kaldık ve son olarak Eze‘e geçtik. Eze’de de 2-3 saat dolaştıktan sonra Nice’e geri döndük. Yine yollarda inanılmaz evler ve manzaralar gördük. Bu bölgede arabada geçirdiğimiz zamanlar bile çok güzel geçti o yüzden.

Nice

• 5. Gün: Ertesi gün Nice’ten ayrılacağımız için yorulmamak ve Nice’in tadını daha çok çıkarmak için bugün yollara düşmedik.

St Tropez

• 6. Gün: Sabah 10 gibi Nice’ten St Tropez‘ye doğru yola çıktık. Bu sefer yolumuz uzun olduğu için otobanı tercih ettik ancak otobanda çok sık trafiğe takıldık. Ayrıca St Tropez’ye varmak için otobandan çıktıktan sonra da baya bir yol yaptık. Otobanla 2 saat, normal yoldan 3 saat gösteriyordu yolu ama aynı sürede varabildik. Sizin gittiğiniz gün nasıl olur yollar bilmiyorum ama bizim tecrübemiz de aklınızda bulunsun. Bu arada otoban sistemi bir garip yolda birden fazla kez ödeme noktası var, önce bir 4.80€ ödeme yaptık, sonra da 3€ ödeme yaptık. Ödeme noktaları otomatik, basket potası gibi bir yere bozukluklarınızı atıyorsunuz ve kapı açılıyor. 🙂 St. Tropez’de 3 saat kadar vakit geçirdikten sonra konaklama yerimiz olan Marsilya yakınlarındaki Allauch’a doğru yola çıktık. Bu da 2 saat civarı sürdü. Allauch‘a varana kadar yine otobanda iki kez ödeme yaptık. Birinci 3€ ikinci 2.20€ idi. Kalacağımız yere vardıktan sonra akşamı geçirmek ve Avrupa Kupası yarı final maçını izlemek için birkaç saatliğine Marsilya’ya geçtik. Allauch ile arası 15 dakika kadar sürüyor.

Gordes

• 7.Gün: Seyahatimizin Provence kısmı için Allauch’tan yola çıktık. Önce Les Baux de Provence‘a ardından da Saint Remy de Prevence‘a uğradık. Bu kasabalarda yarımşar saat durakladık sadece sonra da önümüzdeki iki gece konaklayacağımız Gordes köyüne geçtik. Bu bölgede yine yollar harikaydı. Öğleden sonra Luberon bölgesindeki Bonnieux, Lacoste ve Rossillon köylerini gezdik. Bu köylere de yarımşar saat yetti ama köylerin arasındaki yollarda bol bol durup fotoğraf çektik.

Luberon

• 8.Gün: Biraz Gordes’un tadını çıkardıktan sonra lavanta tarlaları için bir sonraki durağımız Sault oldu. Gordes’tan Sault 40 dakika kadar sürüyor. Ama yol üzerinde tarlalarda duraklamalar oluyor bol bol. 🙂 Sault’da köy içinde toplam bir saat filan oyalanmışızdır ama bu gezimiz toplamda 4-5 saat sürdü.

Sault

• 9. Gün: Sabah 10 gibi Gordes’ten Nice’e doğru yola çıktık toplamda 3 saatlik bir süre sonunda Nice’e vardık. Yalnız benim burada şaşkınlığıma gelmiş, buna benzer bir rota yaparsanız dönüş uçak biletini Marsilya’dan almanız daha iyi olacaktır. Otobanı kullandık bu yol için. Birinci 4€, ikinci 14.40€ ve üçüncü 3€ olmak üzere üç kez ödeme yaptık
image1

Nice

Günay Fransa’daki uygun otel alternatifleri için tıklayın.

Buna benzer bir tatil yapmayı düşünenler için rota fikri olsun, hem de bana ilerideki yazılarım için bir özet olsun diye bu yazıyı yazdım. Toplamda arabayla 1100 km, yürüyerek 80 km yol yaptığımızı da not düşmek isterim. Verdiğim sürelerle hiç acele etmeden tadını çıkararak gezdik her yeri. Bahsi geçen tüm yerlerle ilgili detaylı notlarımı verdiğim linklerden okuyabilirsiniz. Umarım işinize yarar. 😉

Beni facebook ve instagramdan takip edebilirsiniz.

hohhoyyt

Merhaba, ben Deniz Tarhan. Yazılımcıyım, dalarım, kayarım, yemek yaparım, hayal kurarım, seyahat ederim, fotoğraf çekerim, tiyatro severim. Eşine ve oğluna aşık bir anneyim. En büyük CimBom!

You may also like...

11 Responses

1. Hüseyin dedi ki:

Merhaba, yazınızı keyifle okudum.Siz yazın gitmişsiniz sanırım bende 20-30 aralık için Fransa’nın güneyinde olacağım.Sizce kışında sizin yaşadığınız keyfi alabilir miyim ?

• hohhoyyt dedi ki:

Merhaba, teşekkürler. Tabi yazın lavanta tarlaları, plajlar gibi avantajlar var, o nedenle yazın ekstra keyifli oluyor. Yine de Güney Fransa her mevsim gezmesi keyfili yerlerden biri bence. Çünkü plajlardan çok daha fazlasını vadediyor. 🙂

2. burcu dedi ki:

acaba cocukla nasıl olur bu gezi ?

3. Anonim dedi ki:

Biraz kostur kostur olmus

• hohhoyyt dedi ki:

evet öyle görünüyor ama aslında çok koşturmadık. sevdiğimiz yerlerde uzun uzun takıldık, tek üzüldüğüm Valensole’ye gitmeye vakit kalmadı.

• Ulas dedi ki:

Bilgiler icin cok tesekkurler. Easter breakte ailece gitmeyi planliyoruz, lavanta olacagini sanmiyorum ama gene de belirttigin koylerin bir kismina ugrayacagiz, Valensole biraz terste kaliyor. Oldukca genis bir araba ile Lyon – Provence – Nice ve cevresi – San Remo seklinde seyahat planliyoruz, yollarin darligi umarim cok zorlamaz?

• hohhoyyt dedi ki:

Valensole ve Sault lavantalar için gidilesi daha çok..her yerde değil, sadece bazı köylerin bazı sokaklarında yollar dardı..genel olarak sıkıntı yaşamazsınız 🙂 iyi tatiller, bol eğlenceler!